Use Google to translate this website. We take no responsibility for the correctness of the translation. Therefore, check medical information carefully.
Voel jij je onveilig thuis? Huiselijk geweld en kindermishandeling komen helaas vaak voor. Je bent dus niet de enige bij wie het gebeurt. Chat of bel (anoniem) met Veilig Thuis voor advies.
Huiselijk geweld gaat over bijvoorbeeld: als iemand je pijn doet, vernedert, misbruikt of steeds uitscheldt. Of als jij zelf soms agressief wordt. Het is belangrijk dat het thuis weer veilig wordt. En dat er hulp komt voor iedereen. Want het geweld stopt niet vanzelf.
Dit kun je doen
Praat erover Veel mensen vinden het moeilijk om over huiselijk geweld te praten. Toch is het belangrijk om dat wel te doen. Huiselijk geweld is niet normaal en het stopt niet vanzelf. Praat met iemand die je vertrouwt, die jou kan adviseren en kan helpen. Dit kunnen familie, buren of vrienden zijn. Maar ook bijvoorbeeld jouw huisarts of de wijkagent.
Ben je tussen de 18 en 25 jaar? Dan kun je ook terecht bij Alles Oké?.
Neem contact op met Veilig Thuis Je mag altijd contact met ons opnemen, ook anoniem. Je krijgt een medewerker aan de telefoon. De medewerker luistert naar je verhaal en neemt jou serieus. Ook kan de medewerker je adviseren over de stappen die je kunt nemen.
Wil je liever niet bellen? Dan kun je ook met ons chatten.
Direct gevaar? Neem contact op met de politie Bel in geval van nood altijd 112.
Vraag en antwoord
Als je ons belt voor advies is dit vertrouwelijk. Dit betekent dat we zonder jouw toestemming geen gegevens van je opschrijven, of delen. Dit blijft zo zolang je dat zelf wilt.
We slaan het advies op in ons systeem en geven het een nummer. Bel je nog eens terug om het over het advies te hebben? Dan kun je het nummer noemen. Dan weten wij meteen over welk advies het gaat.
Is er professionele hulp voor je nodig? Dan denken wij mee over de juiste organisatie voor hulp. Je meldt je zelf aan. Wij kunnen ook helpen met aanmelden. In dat geval hebben we gegevens van je nodig. Dit doen we alleen met jouw toestemming.
Je kunt contact met ons opnemen om jouw zorgen te bespreken. Je krijgt een medewerker aan de telefoon. De medewerker luistert naar je verhaal en neemt jou serieus. Ook kan de medewerker je adviseren over de stappen die je kunt nemen. Samen bespreken jullie of er professionele hulp nodig is. En zo ja, welke hulp.
Wij komen verder niet in actie na het geven van advies. Je gaat er zelf mee aan de slag. Natuurlijk mag je altijd terugbellen als je nog iets wilt vragen.
Helpt ons advies je niet verder en blijf je je zorgen maken? Of weet je zeker dat je niet kan zorgen voor veiligheid? Dan kun je een melding doen.